0
Your Cart

چرا کودک من به کتاب علاقه ندارد؟

به عنوان یک والدین، طبیعی است که بخواهید فرزندتان دنیای کتاب را در آغوش بگیرد، با توجه به فواید بی شماری که خواندن بر رشد شناختی و عاطفی دارد. اما اگر به نظر می رسد فرزند شما علاقه ای به مطالعه ندارد، چه؟ درک اینکه چرا ممکن است این باشد و چگونه به آن رسیدگی کنید، می تواند صفحات را به فصل جدیدی در سفر آموزشی فرزندتان تبدیل کند.

کشف راز بی‌علاقگی به خواندن

معضل عصر دیجیتال

در عصری که صفحه نمایش ها بخش اصلی زندگی ما هستند، جای تعجب نیست که سرگرمی های دیجیتال برای کودکان جذاب تر از کتاب باشد. مطالعه‌ای از مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که زمان تماشای صفحه نمایش برای کودکان به طور پیوسته در حال افزایش است و رقابت کتاب‌ها برای جلب توجه آنها را دشوارتر می‌کند.

چالش های یادگیری

گاهی ممکن است موضوع عمیق تر باشد. به عنوان مثال، همانطور که در تحقیقات مرکز نارساخوانی و خلاقیت Yale مشخص شده است، کودکان مبتلا به نارساخوانی ممکن است خواندن را خسته کننده بدانند. شناسایی و پرداختن به مشکلات اساسی یادگیری بسیار مهم است.

چگونه عشق به مطالعه را در خود پرورش دهیم

فضایی مناسب برای مطالعه ایجاد کنید

یک فضای دنج برای مطالعه در خانه خود راه اندازی کنید. راحتی مهم است – یک صندلی راحت، نور خوب و کتاب های متنوع می تواند این منطقه را جذاب کند.

رهبری با مثال

کودکان اغلب رفتار بزرگسالان را تقلید می کنند. اگر آنها شما را غرق در یک کتاب ببینند، به احتمال زیاد علاقه مند به خواندن خودشان هستند. درباره کتاب هایی که می خوانید و چرا لذت بخش هستند بحث کنید.

متناسب با علایق آنها

کتاب‌هایی را پیدا کنید که با علایق فرزندتان مطابقت دارند. چه فضا باشد، چه دایناسورها یا افسانه ها، کتاب هایی با موضوعاتی که از قبل دوست دارند می تواند علاقه آنها را به مطالعه برانگیزد.

تعادل زمان صفحه نمایش

محدودیت‌هایی را برای زمان تماشای صفحه تنظیم کنید و فعالیت‌های دیگر از جمله خواندن را تشویق کنید. با این حال، بررسی کتاب‌های الکترونیکی و برنامه‌های آموزشی که خواندن را در قالب دیجیتال ترویج می‌کنند نیز ارزش دارد.

خواندن را تعاملی کنید

خواندن نباید یک فعالیت منفعلانه باشد. درباره داستان سؤال بپرسید، پیش‌بینی کنید چه اتفاقی می‌افتد و فرزندتان را تشویق کنید تا افکار و نظرات خود را بیان کند.

به دنبال مشاوره حرفه ای باشید

اگر مشکوک هستید که فرزندتان در یادگیری مشکل دارد، با مربیان و متخصصان مشورت کنید. مداخله زودهنگام می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند.

این یک اندازه برای همه نیست

به یاد داشته باشید، هر کودکی منحصر به فرد است. چیزی که برای یکی جواب می دهد ممکن است برای دیگری جواب ندهد. این در مورد آزمون و خطا، صبر و درک نیازها و ترجیحات فردی فرزند شما است.

نتیجه

تبدیل فرزندتان از یک خواننده بی میل به یک عاشق کتاب امکان پذیر است. این نیاز به ترکیبی از صبر، استراتژی و درک دارد. با ایجاد یک محیط پرورشی، همسو کردن انتخاب کتاب با علایق، و پرداختن به مسائل اساسی، می‌توانید به باز کردن دنیای شگفت‌انگیز مطالعه برای فرزندتان کمک کنید. به قول دکتر سوس، «هر چه بیشتر بخوانید، چیزهای بیشتری خواهید دانست. هرچه بیشتر یاد بگیرید، مکان‌های بیشتری خواهید رفت.» بیایید به فرزندانمان کمک کنیم تا برای یک سفر خواندنی باورنکردنی آماده شوند! 📚🚀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *