0
Your Cart

سریال مناسب نوجوان‌های ده سال به بالا

سریال مناسب نوجوان‌های ده سال به بالا

حالا چی ببینیم؟
پیشنهاد چند سریال جدید و کمتر دیده شده برای نوجوان‌های ده سال به بالا

نویسنده: حامد بهرنگی

اگر تجربه‌ی گشتن دنبال سریالی که چند روز سرگرم‌تان کند را داشته باشید، احتمالاً می‌دانید که فکر کردن به سوال «حالا چی ببینیم؟» وقت‌گیرتر از دیدن چند سریال پشت سر هم و طولانی است. ما در این مطلب بر اساس انتخاب نوجوان‌های ۱۰-۱۵ ساله و همفکری با گروه مشاوران ادامه چند سریال حال‌خوب‌کن را در ژانرهای مختلف معرفی کرده‌ایم. انیمه، ماجراجویی، مستند، علمی-تخیلی، تاریخی. شما طرفدار کدام ژانر هستید و درباره‌ی چه سریال‌هایی می‌توانید تا خود صبح حرف بزنید و خسته نشوید؟

پیدا کردن سریال متناسب برای نوجوان‌ها کار راحتی نیست. سریال نوجوان چه سریالی است؟ سریالی که شخصیت‌هایش هم سن‌وسال مخاطبانش باشد؟ سریالی که خشونت کمتری دارد؟ یا سریالی که «بدآموزی!» نداشته باشد؟ حتی بعضی وقت‌ها بعضی سریال‌ها مخاطب یانگ‌ادالت دارند و سریال نوجوان نیستند اما می‌شود در کنار نوجوان‌ها آن را دید، سریال‌هایی که وقت دیدنشان خوش می‌گذرد و حال ما را خوب می‌کنند. ما در این مطلب بر اساس انتخاب نوجوان‌های ۱۰-۱۵ ساله و همفکری با گروه مشاوران ادامه چند سریال حال‌خوب‌کن را در ژانرهای مختلف معرفی کرده‌ایم. این فهرست بر اساس رده‌بندی سنی سایت‌های شاخص کودک‌نوجوان و دسترس‌پذیر بودن هرکدام از این آثار در پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال فارسی منتشر شده است. با این حال پیشنهاد می‌کنیم اگر حساسیت ویژه‌ای برای انتخاب دارید، پیش از دنبال کردن هرکدام از این سریال‌ها، حتما محتوای مورد نظر خودتان را بررسی کنید.

  • سریال انجمن مرموز بندیکت the mysterious benedict society اقتباسی از رمان پرطرفدار ترنتون لی استوارت است و قصه‌ی چهار بچه یتیم و با استعداد را می‌گوید که توسط یک گروه مرموز برای یک ماموریت مخفی استخدام شده‌اند تا نقشه‌های خطرناکی که برای دنیا طراحی شده‌اند را خنثی کنند.
  • سریال آندرویدی‌ها Annedroids درباره‌ی دختر یازده ساله‌ی دانشمندی است که در آزمایشگاه مخفی خود اندرویدهای شگفت انگیزی را اختراع کرده. نیک آزمایشگاه او را پیدا کرده و از شانیا برای دوست شدن با آنه و دوست مکانیکی‌اش کمک می‌گیرد. آنها به کمک هم مشکلات علمی آنه را از طریق راه‌حل‌های واقعی حل می‌کنند.
  • مستند فرزندان حیوانات Wild Babies تولد و زندگی ۱۶ تا از بچه‌های حیوانات در مکان‌های مختلفی مثل آفریقای جنوبی، کاستاریکا و کارولینای جنوبی را دنبال کرده است. این سریال یکی از جدیدترین مستندهای سریالی حیات وحش است و به زندگی و بقای بچه‌های شیرها، فیل‌ها، پنگوئن‌ها و میمون‌ها می‌پردازد چون حتی حیوانات هم باید مثل انسان‌ها راهی برای زنده ماندن و بزرگ شدن روی کره‌ی زمین پیدا کنند.
  • انیمه‌ی The Dragon Prince درباره‌ی دو شاهزاده و پیوند عجیب و نامفهوم آن‌ها با یک الف قاتل است. درباره‌ی درگیری میان انسان‌ها و الف‌ها که تبدیل به معضلی بزرگ تر میشود و همین موضوع، الف ها را متقاعد میکند که یک قاتل را سراغ این دو شاهزاده بفرستند تا آن‌ها را از بین ببرد.
  • مستند آخرالزمان باستانی Ancient Apocalypse درباره‌ی تمدن گمشده‌ای است که فرهنگ‌های باستانی سراسر جهان را به‌هم متصل می‌کند و نشان می‌دهد دنیای باستان از آنچه قبلاً فکر می‌کردیم پیشرفته تر بوده. سازنده‌ی این مستند می‌خواهد بداند که: آیا یک رویداد فاجعه بار این جامعه پیشرفته را از بین برده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *