0
Your Cart

بچه‌های اطراف جهان چه غذایی می‌خورند؟

غذای بچه‌های اطراف جهان

🍇ما همان چیزی هستیم که می‌خوریم!🥯

📷 در این مجموعه عکس عادت‌هایی غذایی بچه‌هایی از ۹ کشور مختلف را می‌بینید.
عکاس این مجموعه، گرِگ سِگال، در طول سه سال به ۹ کشور رفته تا با دوربینش توجه بزرگ‌ترها را به غذاهایی که یک بچه‌ در مدت یک هفته مصرف می‌کند جلب کند.

🥖 گرگ سگال فکر می‌کند غذاهایی که ما تا ۱۰ سالگی می‌خوریم، عادت‌های غذایی بزرگسالی ما را می‌سازند. برای همین مهم است که یک بار با جزئیات و رنگ و ترکیب‌بندی عکاسانه به چیزهایی که می‌خوریم دقت کنیم.

از این عکس‌ها و توضیحات‌ عکاس برای هر کدام، چیزهای تازه‌ای فهمیدیم مثلاً:

  • یک درخت نخل وحشی در منطقه‌ی سرادو وجود دارد که به آن درخت زندگی می‌گویند و بعضی بچه‌های آن منطقه لب به پیتزا نمی‌زنند و از همبرگر بدشان می‌آید!
  • یک دختر ۹ ساله‌ از قبایل بومی برزیل هست که می‌تواند فقط در پنج دقیقه از رودخانه ماهی بگیرد.
  • پسر ۸ ساله‌ی کالیفرنیایی سر شام و وقت خوردن کنگر فرنگی، کدو سبز، اسفناج، انار و سیب زمینی با خانواده‌اش اخبار سیاسی می‌بیند.
  • غذای محبوب بعضی از بچه‌های مالزی تارکیش پوتو است. غذایی که از برنج آسیاب شده بخارپز با نارگیل و موز و شکر و خرما درست می‌شود و اگر با پیاز درستش کنند مزه‌ی عجیب بدی به دهان می‌دهد.

📚 وقتی کتاب این عکاس چاپ شد و بچه‌ها و مادرپدرها این عکس‌ها را کنار هم دیدند، بعضی‌هایشان تنقلات را حذف کردند و بعضی‌ها تصمیم گرفتند غذاهای متفاوت دیگری را هم امتحان کنند.

📸 «بچه‌ها مقابل دوربین» یکی از بخش‌هایی است که ما در اینستاگرام ادامه سراغ آن می‌رویم. قبلاً هم در بلاگ ادامه از اسباب‌بازی‌ها، پرتره‌های قاجار و مهمان‌بازی چای بچه‌ها چند مجموعه معرفی کرده‌ بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *