0
Your Cart

بچه‌ها و تجربه‌ی روان‌درمانی

بچه‌ها و تجربه‌ی روان‌درمانی

🙍 خیلی وقت‌ها بچه‌هایی که تازه از فضای خانه بیرون می‌آیند، توی دنیای آدم بزرگ‌ها، حسابی گیج و سردرگم می‌شوند. آدم‌های تازه، اتفاق‌های عجیب‌غریب، صداهایی که از هر طرف می‌آیند و حرف‌ها یا نگاه‌هایی که باید معنی‌شان را بفهمند.

🛋️ بودن یک مشاور یا راهنما به بچه‌ها کمک می‌کند درباره‌ی احساس‌ها، ترس‌ها، دل‌شوره‌ها یا خوشی‌هایی که بقیه نمی‌فهمند بیشتر حرف بزنند. بگویند دنیا را چطوری می‌بینند و برای بزرگ شدن توی این دنیای شلوغ و عجیب از دیگران کمک بگیرند.

📖 بعضی وقت‌ها کتاب‌ها هم می‌توانند شبیه یک جلسه‌ی خودمانی و صمیمی مشاوره باشند. کتاب‌هایی که دردسرهای دوران مدرسه و نوجوانی را به بچه‌ها نشان می‌دهند و گاهی حسابی آن‌ها می‌خندانند و یواشکی توی گوش‌شان می‌گویند که چطور می‌شود از این روزهای پرماجرا گذشت.

🧘 شما برای کمک به بچه‌های دور و اطراف‌تان چه کار می‌کنید؟ سراغ یک مشاور یا روانشناس می‌روید؟ یا با زبان کتاب‌ها درباره‌ی چیزهایی که گفتن و شنیدن از آن‌ها خیلی هم راحت نیست حرف می‌زنید؟

📚 مجموعه‌ی «خاطرات نوجوانی» خاطرات واقعی رینا تلگمایر است. تصویرساز جوانی که با نشان دادن قصه‌های واقعی‌ ۱۰-۱۵ سالگی‌اش می‌خواهد به بچه‌ها بگوید: «نگران نباشید! بالاخره اوضاع خوب می‌شود.»
رینا در ۱۲ سالگی وقتی که با اضطراب‌ها و دلهر‌ه‌های زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کرده از یک مشاور کمک گرفته و ماجراهایش را در کتاب دلهره‌ها به صورت کمیک یا روایت مصور تعریف کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *