0
Your Cart

وقتی کتاب‌ها را ادامه می‌دهیم؛ گزارشی از کارگاه‌های نشر ادامه

گزارشی از کارگاه‌های نشر ادامه

یک ماه پیش، درست قبل از باز شدن مدرسه‌ها با تعدادی از بچه‌های مناطق مختلف تهران چند روزِ پر از کتاب و بازی و دوستی را گذراندیم.

🔹 در رویداد چهار روزه‌ی «قصه‌ی شهر ادامه دارد» که در خانه‌ی اتحادیه و باغ کتاب برگزار شد با دختران نوجوان درباره‌ی کتاب‌ها حرف زدیم و علاوه بر معرفی کتاب‌های نوجوانِ ادامه به بچه‌ها، مفاهیم توی کتاب‌ها را در قالب بازی‌ها و معماهایی هیجان‌انگیز در کارگاه‌ها تجربه کردیم. مربی‌های باتجربه و خلاقِ ادامه در این کارگاه‌ها کنار بچه‌ها بودند و بچه‌ها را به دنیای پهناور و شگفت‌انگیز کتاب‌ها دعوت می‌کردند.

🔹 بچه‌ها در کارگاه «سفر به سرزمین‌های غریب» قصه‌های قدیمی شهر را کشف کردند و مثل قمر، قهرمان کتاب، به زنده ماندن و شنیده شدن قصه‌ها کمک کردند.
در کارگاه «قطاری که ایستگاه نداشت» مثل ایلیاس و منوّر خانم در کتاب، خیال‌پردازی کردند و برای خانه‌ی اتحادیه نقشه‌ی جدیدی کشیدند بعد هم با یک بازی رومیزی قصه‌ای درباره‌ی خاموش کردن آتشِ دعواها ساختند.
در کارگاه «رقابت کوهستانی» مثل بچه‌های خانواده‌ی سانتادر به دنیای نقشه‌ها رفتند، نقشه‌ی شخصی‌ و اختصاصی خودشان را از شهر تهران ساختند و درباره‌ی تجربه‌های مختلف‌شان در شهر صحبت کردند.
بچه‌ها یک روز را هم در باغ کتاب به گردش در میان کتاب‌ها گذراندند و با راهنمایی یک کارشناس کاربلد کتاب کودک و نوجوان یک بازی معمایی در میان قفسه‌های بخش کودک و نوجوان را تجربه کردند.

🔹 برای ما که همیشه شاهد پشت صحنه‌ی آماده شدن کتاب‌ها هستیم و کمتر مخاطب کودک و نوجوانِ کتاب‌ها را رو در رو می‌بینیم، همراهی با بچه‌ها در این رویداد چند روزه، دیدن مواجهه‌شان با کتاب‌ها و شنیدن نظرات‌شان فرصت بی‌نظیری بود.

🔹 طرح کارگاه‌های «قصه‌ی شهر ادامه دارد» در رقابت با طرح‌های دیگر فعالان حوزه‌ی کودک و نوجوان در رویداد #هزار_امید برگزیده شده بود و با همکاری و کمک‌های دوستان هزار امید اجرایی شد. از دوستان‌ گروه هزار امید، و مسئولان خانه‌ی اتحادیه و باغ کتاب بابت همکاری‌‌هایشان برای هر چه بهتر اجرا شدن این کارگاه‌ها متشکریم.

🔸 نشر ادامه علاوه بر انتشار کتاب‌های گزیده و خلاق، برگزاری کارگاه‌هایی متفاوت و سرگرم‌کننده برای معرفی و ترویج کتاب را هم در دستور کار خودش دارد. برای هماهنگی درباره‌ی برگزاری این کارگاه‌ها می‌توانید با دفتر نشر تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *